Geoffrey.reismee.nl

Liverpool & Manchester

Beste allemaal,

De afgelopen twee weken hebben we hier vakantie gehad. Tijd om wat te gaan reizen dus! In de eerste week zijn we naar Liverpool en Manchester geweest. Op het moment dat we in Liverpool aankwamen, namen we een taxi naar het hostel dat we even buiten de stad hadden geboekt. Het was het laatste hostel dat nog beschikbaar was in de stad en al snel zou blijken dat dat niet zonder reden was. De taxichauffeur keek naar het adres en zei lachend dat hij nog niemand naar dat hostel had gebracht de afgelopen jaren. Ondanks dat stapten we in en bracht hij ons naar de bestemming, midden in de achterstandswijken van Liverpool. Op het moment dat we dichterbij kwamen, zette de chauffeur ons af voor een deur waarop een A4'tje hing met het adres dat overeenkwam met dat van ons hostel. Er was geen deurbel te vinden en dus deden we navraag bij een van de winkeltjes die aan de deur grensde. De winkeleigenaar zei dat we bij het juiste adres waren aangekomen en gaf ons als advies dat we wel . ‘hard op de deur moesten rammen, zodat de eigenaar die boven zat ons tenminste zou horen' . Na zijn advies te hebben opgevolgd, deed even later een warrige man open. We volgden hem naar de eerste verdieping van het hostel, waar een sterke wietlucht hing. De man vertelde dat het hostel eigenlijk nooit vol zat en dat we de enige waren die er zouden overnachten vanavond. Op de tweede verdieping, waar wij een kamer hadden, hing een nog sterkere wietlucht. De Duitse en Oostenrijkse medestudenten zaten al te grappen dat ik me hier als Nederlander vast prima thuis zou gaan voelen. Eenmaal in de kamer aangekomen, bleek dat er gelukkig voldoende bedden stonden. Daarmee was verder wel alles gezegd: gordijnen hadden ze niet; het slot op de deur deed het niet en de sleutel die we meekregen op de buitendeur te openen later die avond zou niet blijken te werken. Na letterlijk AL onze kostbare bezittingen mee te hebben genomen terwijl we uit eten gingen, namen we rond 1 uur 's avonds een taxi terug naar het hostel. De taxichauffeur moest ons even voor het hostel uitzetten omdat er vijf politieauto's voor het hostel zelf stonden. Nadat we navraag deden bij de agenten, bleek de winkeleigenaar die ons die middag had verteld waar ons hostel was, te zijn overvallen. Ze waren met een helikopter en meerdere auto's nog op zoek naar de dader. Anderhalf uur later stopte de helikopter gelukkig met rondjes draaien boven ons hostel en was het stil genoeg om te kunnen slapen.

De dagen erna verliepen, gelukkig, veel soepeler. Liverpool is een mooie stad met een groot winkelcentrum en meerdere indrukwekkende gebouwen. We zijn onder andere naar het ‘wheel' van Liverpool geweest (aangezien iedere stad hier zijn eigen reuzenrad schijnt te hebben) en naar het maritieme museum van Liverpool. De verschillende interessante onderwerpen, zoals de Tweede Wereldoorlog en de Titanic, waarvan Liverpool de thuishaven was, zorgden ervoor dat we al snel een paar uur in het museum doorbrachten.

Op de derde dag van onze reis vertrokken we naar Manchester. Helaas stonden er geen voetbalwedstrijden op het programma, omdat er niet gevoetbald werd terwijl wij er waren. Desondanks hebben we veel andere dingen in de stad bekeken, al moet wel gezegd worden dat Manchester een stad is die meer gericht is op industrie en dus minder aantrekkelijk is voor toeristen. Het centrum van Manchester heeft wat mooie foto's opgeleverd, waaronder dat van het ‘wheel' van Manchester, een typisch café en een foto van het gemeentehuis (zie foto's). In de avond waren er gelukkig genoeg plaatsen waar we gezellig wat konden drinken, zodat we ons uiteindelijk ook in deze stad prima vermaakt hebben.

Na in totaal vier dagen rond te hebben gelopen, was het weer tijd om naar Bath terug te gaan. Het volgende weekend zouden Ron en Marco(twee vrienden uit Nederland)langskomen en vervolgens stond Londen op de planning. Daarover de volgende keer meer, omdat dit verhaal al lang genoeg is.

Groeten,

Geoffrey

Tuindersweg

Van de ene in de andere vakantie, en tussendoor studeren. Dat klinkt heerlijk. Groetjes van de Tuindersweg