Geoffrey.reismee.nl

'Stonehenge Rocks'

10 uur, zondagochtend. Normaal draai ik me nog een keer om in m'n bed. Vandaag niet, want Stonehenge staat op de planning! Na een uur met een trein te hebben gereisd en vervolgens nog een half uur met een bus, komen we met z'n drieën aan bij het stukje Engelse cultuur. Een rij aan mensen willen allemaal zeven pond (9 euro) betalen om de immense stenen te zien. Wij hoeven gelukkig niet in de rij te staan, omdat we een buspas met entree hebben gekocht voor 18 euro! Via een audiotour wordt ons verteld dat de enorme stenen er al ongeveer 5000 jaar staan. De stem vertelt verder dat de stenen worden omhuld door mysterie. Waarom ze er staan, is niet bekend. Wie ze er heeft neergezet ook niet. Waarvoor ze gebruikt werden ook niet. We nemen snel een paar foto's vanuit verschillende hoeken zodat het tenminste nog ergens op lijkt, maarja.. of je een steen nou van de ene of andere kant fotografeert... Na nog tien minuten via de audio-stem naar theorieën te hebben geluisterd over waarom de stenen er mogelijk zouden kunnen zijn neergezet, zijn we het alle drie helemaal zat.

Een kleine vijftien minuten later staan we weer op de parkeerplaats te wachten op de bus. Als je waar wilt voor je geld, ga dan niet naar Stonehenge.

Verder is de eerste studieweek goed verlopen. Na een boel introductielessen te hebben gevolgd, weet ik nu definitief welke zes vakken ik ga volgen. Drie vakken hebben te maken met IT en Business, één met Investment Banking en één met International Marketing Management. Het laatste vak is een cursus academisch Engels schrijven voor mensen die Engels als moedertaal hebben. Zelf hoor ik daar natuurlijk eigenlijk niet bij, maar het werd me wel aangeraden omdat ik al wat formele Engelse teksten heb moeten schrijven en bezig ben met m'n afstuderen (in het Engels).

Tijdens deze week heb ik helaas ook aardig wat werk in het afstuderen moeten stoppen. Vanuit Rotterdam werd er helaas net voor m'n vertrek besloten dat de afstudeerprojecten plaatsvinden tijdens mijn uitwisseling. Ik heb dus niet de mogelijkheid om het afstuderen direct na mijn uitwisseling te doen, wat ik eerst wel van plan was. Afgelopen week moest ik daarom mijn donderdag en vrijdag opofferen om het eerste deel van het afstuderen op papier te zetten. Wat ik van plan ben te gaan onderzoeken is of het mogelijk is om met Twitter beursberichten te kunnen voorspellen en hoe dit (als het mogelijk is) het beste kan worden gedaan. Het is alleen nog even afwachten of dit onderwerp wordt goedgekeurd door de docenten aan mijn eigen school.

De week was natuurlijk niet alleen maar studeren. Er werd een soort introductieweek georganiseerd voor buitenlandse studenten en daar horen natuurlijk veel sociale activiteiten bij. De meeste avonden waarop de studenten hier wat gaan doen, zijn doordeweeks. De weekenden worden gebruikt voor uitjes en het nodige studeerwerk. Afgelopen zaterdag zijn we daarom met een groep studenten naar de Ikea gereden omdat iedereen nog wel wat spullen nodig had voor zijn of haar huishouden. En zondag, tja, we kunnen in ieder geval zeggen dat we bij Stonehenge geweest zijn.

Groetjes,

Geoffrey

Reacties

Reacties

Carlos, etc.

Hoi Geoffrey,

Fijn dat je de vakken nu weet, veel succes en natuurlijk lekker genieten van alle sociale activiteiten.

Groetjes, Carlos pap en mam

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!