Geoffrey.reismee.nl

Anything else, my love?

Anything else, my love? De cashière kijkt me vragend aan omdat ze ziet dat ik een net iets te grote glimlach op m'n gezicht heb. Veel dingen wennen snel als je een paar dagen in een ander land verblijft. Maar 65-jarige vrouwen die je ‘my love' noemen, dat nog steeds niet.

Sinds de laatste keer dat ik heb geschreven, is er enorm veel gebeurd! Hier even een kort overzichtje van vorig weekend (de rest van de afgelopen week volgt snel weer).

Op vrijdag 3 februari hadden we de eerste introductie hier op de campus. Het was een uitgebreide dag (van half 10 tot ongeveer 6 uur) waarop we onder andere uitleg hebben gekregen over waar we opdrachten moeten inleveren, hoe het tentamensysteem hier werkt en hoe de Engelse cultuur anders is dan de cultuur die de uitwisselingsstudenten zelf hebben. Na dit alles hebben we nog een rondleiding over het universiteitsterrein gehad. Op de weg terug besloten we om met ongeveer acht studenten in de stad uit eten te gaan. Op het menu stond (hoe kan het ook anders) fish & chips! De dag was top en ik heb enorm veel nieuwe mensen leren kennen.

De dag erna stond er een bustrip naar Windsor gepland! Windsor ligt ongeveer 40 kilometer van Londen vandaan. Direct aan het plaatsje ligt een van de grootste kastelen van Engeland. Met een audio-tour (een gids die de tekst al van tevoren heeft ingesproken en af te spelen is op een mp3 speler) kregen we veel informatie over het kasteel. Zo liggen de ouders van de Queen hier begraven en brengt de Queen hier zelf meerdere weekenden per jaar door. Na een uur of twee door het kasteel gelopen te hebben en een wisseling van de wacht te hebben meegemaakt, vonden we het weer mooi geweest. Wel zijn we in het dorp nog naar de kortste straat van Engeland geweest (±8 meter lang, zie foto) en moest er natuurlijk een foto gemaakt worden met de befaamde rode telefooncel!

In de avond hebben we een kroegentocht gedaan met een groep van vier studenten. Na de nodige pints achterover te hebben geslagen (je wilt het buiten immers niet te koud hebben) was het rond 2 uur tijd om terug naar huis te gaan. Toen ik zondagochtend wakker werd, was ik blij verrast dat bijna alle (lokale) supermarkten open waren. Veel simpele dingen zoals brood, melk en fruit heb ik nog niet kunnen kopen doordat ik bijna nooit thuisben sinds ik een eigen kamer heb. Ondanks dat was het zondag tijd om wat rustiger aan te doen en zelf wat te koken. Natuurlijk is het wel een studentenmaal geworden en dus stond fusili met bolognese saus en bacon op het menu (zie foto). De bacon was op aanraden van m'n huisgenoot die zelf Engels is. Het was een goede combinatie, minstens net zo lekker als met gehakt!

Zoals jullie lezen, loop ik ondertussen al een week achter met m'n verhalen. De volgende keer even een overzicht van de afgelopen week, waarin ik onder andere veel lessen heb gevolgd, naar Bristol ben geweest en naar Stonehenge ben geweest!

Groetjes,

Geoffrey

pap en mam

Hoi Geoffrey,

Wat leuk zo`n cashière, die kom je hier niet zo vaak tegen. Verder ben je al aardig aan het inburgeren, begrijpen we. Succes verder, groetjes pap en mam

Bernadette van Kester

Hoi Geoffrey ,
Leuke veslagen op je reis mee site .
Zo blijven we op de hoogte .
Er blijft wel tijd over om te studeren (grapje) .
Ben benieuwd naar je volgende verhaal .

groetjes vanuit Poeldijk

dev/d voortjes

hoi geof
nu al in trek bij de dames? das oppassen geblazen.
zo te lezen heb je het al prima naar je zin daar,en druk, druk,druk.
het koken ga je ook goed af! en smaakt het engelse bier nog een beetje?
leuk om op de hoogte te blijven,van jou mooie studie .

van mij en de rest van de fam

Hay" My love "
Van harte Gefeliciteerd met je verjaardag
Hopelijk heb je een lovely day gehad?
Groetjes van een tante van pas 48 jaar( een jonkie dus)
haahhaaah en natuurlijk de felicitaties van de rest van haar familie